Νέα εποχή για την ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία . Σε λίγο χρονικό διάστημα οι πιστοί θα έχουν την δυνατότητα μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή να συμπληρώνουν αιτήσεις για άδειες γάμου ,βαπτίσεων και άλλων έγγραφων εύκολα και γρήγορα χωρίς να βγαίνουν από το σπίτι τους.ωΗ Αρχιεπισκοπή Αθηνών έχει ξεκινήσει εντατικά μαθήματα για την εκπαίδευση των ιερέων στις νέες τεχνολογίες .Ο αριθμός των συμμετεχόντων ικανοποίησε και ξάφνιασε ευχάριστα την Αρχιεπισκοπή η οποία πιστεύει σύντομα να θέσει σε λειτουργία αυτές τις εφαρμογές μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της (iaath.gr).ωΤο έργο είναι χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ και θα είναι διαθέσιμο σε όλες τις νέες ηλεκτρονικές συσκευές πέρα των ηλεκτρονικών υπολογιστών όπως κινητό και ταμπλέτα.ωΉδη η νέα τεχνολογία χρησιμοποιείται σε κεντρικό διοικητικό επίπεδο στην Αρχιεπισκοπή όπως το ηλεκτρονικό πρωτόκολλο ,το ψηφιοποιημένο αρχείο , η διαχείριση των αποφάσεων των μητροπολιτικών συμβουλίων.
Στις νέες εφαρμογές προβλέπεται να περιλαμβάνεται και help desk όπου οι πιστοί θα μπορούσαν να βρουν απαντήσεις στα ερωτήματα τους ,τα δικαιολογητικά καθώς και άμεση επικοινωνία με την εκκλησία.ωΣύντομα θα γίνει σύζευξη με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων με το σύστημα TAXIS ώστε οι χρήστες να είναι πιστοποιημένοι και να μπορούν να συμπληρώνουν με τα απαραίτητα στοιχεία από κάθε υπηρεσία τις αιτήσεις που απαιτούνται για την χορήγηση των απαραίτητων εγγράφων από την εκκλησία .Ενώ προβλέπεται και σύνδεση με το Ληξιαρχείο.Οι υπεύθυνοι του προγράμματος δηλώνουν ενθουσιασμένοι και πιστεύουν ότι αυτό το εγχείρημα θα ενδυναμώσει ακόμα περισσότερο την σχέση εκκλησίας με τους πιστούς της και ιδιαίτερα με την νέα γενιά.
Εκδοση πιστοποιητικών
«Για μας προτεραιότητα είναι να διασφαλίσουμε περισσότερο χρόνο για τη διαπροσωπική επικοινωνία, γι’ αυτό που έχει ανάγκη ο σύγχρονος άνθρωπος, όπως ένα λόγο παρηγοριάς, μια πνευματική στήριξη» δήλωσε στο «Εθνος» ο πατέρας Συμεών
Πολύ σύντομα η έκδοση πιστοποιητικών αγαμίας, η έκδοση αδειών γάμου, πιστοποιητικά τελέσεως βαπτίσεων, υπεύθυνες δηλώσεις και άλλα έγγραφα θα μπορούν πλέον να πραγματοποιούνται και εξ αποστάσεως μέσα από ειδικές εφαρμογές, οι οποίες σύντομα θα είναι στη διάθεση των πολιτών μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα της Αρχιεπισκοπής (iaath.gr). Η Αρχιεπισκοπή Αθηνών, βλέποντας τις μεγάλες ανάγκες που υπάρχουν στην εξυπηρέτηση των πολιτών και γνωρίζοντας τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν σε μια αστική περιοχή όπως η Αθήνα, αποφάσισε να προχωρήσει στην εφαρμογή του προγράμματος της ηλεκτρονικής διοίκησης και διαχείρισής της. Η χρηματοδότηση γίνεται μέσω ΕΣΠΑ.
Οπως σημειώνει ο πρωτοσύγκελος της Αρχιεπισκοπής αρχιμανδρίτης Συμεών Βολιώτης, «πρόκειται για ένα καινοτόμο εγχείρημα, αν σκεφτεί κανείς ότι συναλλασσόμαστε με πάνω από 2,5 εκατομμύρια πολίτες που ασφυκτιούν στον χρόνο, σε οικονομικά και πρακτικά ζητήματα και δεν έχουν καιρό για χάσιμο προκειμένου να πάρουν μια πληροφορία ή ένα χαρτί που τους είναι απαραίτητο. Ετσι λοιπόν σχεδιάσαμε ένα ηλεκτρονικό πληροφοριακό σύστημα προκειμένου να βελτιωθούν οι υπηρεσίες προς τους πολίτες, αλλά και το δικό μας έργο. Να μη χάνουμε χρόνο για πράγματα που μπορούν να γίνουν από το σπίτι, το γραφείο ή ακόμη κι από ένα κινητό. Για μας προτεραιότητα είναι να διασφαλίσουμε περισσότερο χρόνο για τη διαπροσωπική επικοινωνία, γι’ αυτό που έχει ανάγκη ο σύγχρονος άνθρωπος, όπως έναν λόγο παρηγοριάς, μια πνευματική στήριξη».
Ηδη οι νέες εφαρμογές υλοποιούνται στον κεντρικό διοικητικό μηχανισμό του νομικού προσώπου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής, όπως το ηλεκτρονικό πρωτόκολλο, η διαχείριση των αποφάσεων των Μητροπολιτικών Συμβουλίων, η διαχείριση του Ψηφιοποιημένου Αρχείου του Προσωπικού της Αρχιεπισκοπής, η διαχείριση της ακίνητης περιουσίας και άλλες.
Ψηφιακό help – desk
O πρωτοσύγκελος της Αρχιεπισκοπής αρχιμανδρίτης Συμεών Βολιώτης
«Αναπτύξαμε επίσης μια υπηρεσία πληροφόρησης και ενημέρωσης μέσω της ιστοσελίδας της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών, ένα εικονικό «help – desk» που οι ενδιαφερόμενοι θα βρίσκουν μόνοι τους τις απαντήσεις στα ζητήματα που τους απασχολούν, όπως τι δικαιολογητικά χρειάζονται για το μυστήριο του γάμου, της βάπτισης, αλλά θα έχουν τη δυνατότητα να θέτουν και τα δικά τους ερωτήματα». Σε πολύ λίγο καιρό, όπως μας ενημερώνει ο πατέρας Συμεών, περιμένουν να γίνει και η σύζευξη με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων με το σύστημα Taxis, προκειμένου να είναι πιστοποιημένοι οι χρήστες που θα χρησιμοποιούν την υπηρεσία. Τι σημαίνει αυτό; Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν μακρόθεν να συμπληρώνουν όλα τα χαρτιά και τις φόρμες που χρειάζονται για να πάρουν ένα πιστοποιητικό αγαμίας, μια υπεύθυνη δήλωση, να εκδοθεί μια άδεια γάμου κ.ά. «Εχουμε δημιουργήσει τις προϋποθέσεις να υπάρχει η δυνατότητα να διασυνδεθεί η πλατφόρμα και με άλλες πλατφόρμες του δημοσίου, το Ληξιαρχείο, το Δημοτολόγιο», προσθέτει ο πρωτοσύγκελος.