19 χρόνια από εκείνο το πρωινό του Αύγουστου που 121 ψυχές, έσβησαν τόσο τραγικά στις παρυφές του χωριού Γραμματικού.
Μεταξύ των θυμάτων αυτών και η τετραμελής οικογένεια Θεοφάνη με καταγωγή από το Αγρίνιο (Νέα Αβόρανη).
- Γεώργιος Θεοφάνης
- Μαρίνα Θεοφάνη
- Αρτέμης Θεοφάνη
- Μαρία Παπαγιάννη
Κάθε χρόνο, συγγενείς των θυμάτων μεταβαίνουν στον τόπο της τραγωδίας, στο Γραμματικό Αττικής για τρισάγιο. Έχουν περάσει 17χρόνια από την αεροπορική τραγωδία Ήλιος, το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία της κυπριακής αεροπλοΐας.Το μοιραίο Boeing της ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας «Ήλιος» κατέπεσε και συνετρίβη στις 14 Αυγούστου 2005. Σκοτώθηκαν και οι 121 επιβαίνοντες (115 επιβάτες και εξαμελές πλήρωμα).
Αεροπορική τραγωδία Ήλιος: Το ιστορικό της πτήσης
Το αεροπλάνο αναχώρησε από τη Λάρνακα της Κύπρου με προορισμό την Πράγα και ενδιάμεση στάση στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.Η αναχώρηση έγινε στις 09:07 από την Λάρνακα. Στις 10:37 εισήλθε στο FIR Αθηνών. Δεν μπόρεσε όμως να έρθει σε επαφή με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.Αφού διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει επαφή, διατάχτηκε από τον Αρχηγό Γ.Ε.Ε.Θ.Α. να απογειωθούν μαχητικά για να εντοπίσουν το αεροσκάφος.Στις 11:05 απογειώθηκαν από την Νέα Αγχίαλο δύο μαχητικά F-16 τα οποία ήρθαν σε οπτική επαφή με το αεροπλάνο στις 11:18 και διαπίστωσαν ότι ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους ήταν αναίσθητος, ο κυβερνήτης δεν ήταν στην θέση του και είχε ενεργοποιηθεί το σύστημα παροχής οξυγόνου με μάσκες.Το αεροσκάφος μέχρι εκείνη την στιγμή πετούσε με τον αυτόματο πιλότο. Κατευθυνόμενο προς Εύβοια σε κάποια στιγμή έστριψε νότια και στις 11:41 οι πιλότοι των μαχητικών είδαν τον αεροσυνοδό Ανδρέα Προδρόμου που είχε πτυχίο πιλότου να προσπαθεί να πάρει τον έλεγχο του αεροπλάνου.Μετά από λίγο τα καύσιμα του αεροπλάνου τελείωσαν, σταμάτησε ο αριστερός (11:50) και ο δεξιός κινητήρας (12:00) και στις 12:05 συνετρίβη στην ορεινή περιοχή του Γραμματικού στην βόρεια Αττική.
Τα τραγικά τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης 522 της HELIOS στις 14 Αυγούστου του 2005, έτσι όπως καταγράφηκαν από τους πιλότους των δύο F16 που απογειώθηκαν από την Αγχίαλο για να αναγνωρίσουν και να αναχαιτίσουν το αεροπλάνο που είχε εισέλθει στο FIR Αθηνών χωρίς να επικοινωνεί με τον πύργο ελέγχου.