Λίγες ημέρες μόνο έμειναν που μπορούν οι πολίτες να μπουν ξανά στην πλατφόρμα του Power Pass για να ελέγξουν αν θα πρέπει να υποβάλουν νέα αίτηση. Ειδικότερα, οι δικαιούχοι αν επιλέξουν να περάσουν οι αλλαγές στα στοιχεία τους στην ΑΑΔΕ, θα χρειαστεί να υποβάλουν εκ νέου αίτηση για επιδότηση ρεύματος, λόγω προσαρμογής της σχετικής πλατφόρμας.
Σύμφωνα με τις νέες πληροφορίες, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης απλοποίησε τη διαδικασία υποβολής της αίτησης και προσάρμοσε το σύστημα, με στόχο να διευκολυνθούν οι πολίτες οι οποίοι αλλάζουν τη διεύθυνση κατοικίας τους στην ΑΑΔΕ μετά την υποβολή για την επιδότηση.
Έτσι, για τις υπό εκκαθάριση αιτήσεις, προσωρινά δεν γίνεται ενημέρωση με τα στοιχεία τα οποία οι πολίτες άλλαξαν στη φορολογική δήλωση που κατέθεσαν μετά την υποβολή της αίτησης για την επιδότηση.
Σύμφωνα με το υπουργείο, η συγκεκριμένη δυσλειτουργία αφορά 2.500 πολίτες σε σύνολο 2.600.000 αιτήσεων για το επίδομα ρεύματος που ήδη έχουν υποβληθεί.
Συγκεκριμένα, αφορά πολίτες οι οποίοι υπέβαλαν πρώτα την αίτηση για το Power Pass και ακολούθως τη φορολογική δήλωσή τους, αλλάζοντας στη φορολογική δήλωση τη διεύθυνση κατοικίας τους, και κάνοντας εκ νέου ταυτοποίηση στην πλατφόρμα.
Υπενθυμίζεται ότι από τις 17 Ιουνίου, ημέρα που άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή, τονίζεται στις οδηγίες προς τους πολίτες ότι η αλλαγή διεύθυνσης πρέπει να γίνει πριν από την αίτηση για την επιδότηση και πραγματοποιείται στην πλατφόρμα ΕΔΩ.
Πότε η πληρωμή επιδόματος ρεύματος μέσω του Power Pass
Παρακάτω, μπορείτε να δείτε όλα τα πιθανά μηνύματα που θα σας βγάλει η πλατφόρμα, ανάλογα με το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η αίτησή σας, αλλά και την ένδειξη που θα σας ενημερώσει ότι έχει γίνει η πληρωμή. Η πλατφόρμα κλείνει στις 5 Ιουλίου και τα χρήματα αναμένεται να μπουν αμέσως μετά.
Οι αιτήσεις υπό εκκαθάριση
Το μήνυμα «Εγκριθείσα» σημαίνει ότι μπορείτε να δείτε τα χρήματα στον λογαριασμό σας.
Πιο αναλυτικά:
«Απορριφθείσα»: Η αίτηση έχει απορριφθεί. Εάν πλοηγηθείτε στη σελίδα της αίτησης θα δείτε στο πάνω μέρος περισσότερες πληροφορίες (π.χ. αδυναμία διασταύρωσης του ΑΦΜ ως δικαιούχου/συνδικαιούχου στο δηλωθέν ΙΒΑΝ). Απορριφθείσες αιτήσεις μπορούν να αλλαχτούν και να επανυποβληθούν.
«Υπό έλεγχο»: Η αίτηση έχει υποβληθεί και βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου των εξής:
- αν ο ΑΦΜ είναι δικαιούχος / συνδικαιούχος στο δηλωθέν IBAN.
- αν ο αιτών/αιτούσα δεν έχει ξεπεράσει τη μία αίτηση για τον ίδιο και τον/την σύζυγο και δεν έχει ξεπεράσει τις τρεις για τα προστατευόμενα μέλη.
«Υπό εκκαθάριση»: Για όσες αιτήσεις είναι σε αυτή την κατάσταση, έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι και περιμένουν από 1η Ιουλίου 2022 να εκτελεστούν οι εκκαθαρίσεις για να αποφασιστεί το ποσό της επιστροφής.
«Προς αποστολή στο τραπεζικό ίδρυμα»: Το ποσό επιστροφής (για πληρωμή, μέσω ΔΙΑΣ) θα αποσταλεί στην επιλεγμένη τράπεζα.
«Προς επεξεργασία από τραπεζικό ίδρυμα»: Η εντολή για το ποσό επιστροφής έχει αποσταλεί στην επιλεγμένη τράπεζα μέσω ΔΙΑΣ και αναμένεται από την τράπεζα να κάνει την πληρωμή.
«Εγκριθείσα»: Σημαίνει ότι έχουμε λάβει απάντηση από το επιλεγμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα ότι εκτέλεσε επιτυχώς την πληρωμη. Ο/Η δικαιούχος μπορεί να ελέγξει το λογαριασμό του/της.