Ψηφιακή καταγραφή των φαρμάκων ώστε πολίτες και γιατροί να διαπιστώνουν ποια σκευάσματα έχουν ελλείψεις.
Διορία μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου έχει η ιδιωτική εταιρεία που πρέπει να καταγράψει ψηφιακά όλα τα φάρμακα που υπάρχουν στην ελληνική αγορά. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα θα είναι χρήσιμη για πολίτες, αλλά και γιατρούς ώστε να διαπιστώνουν ποια σκευάσματα έχουν ελλείψεις.
Το υπουργείο Υγείας έχει εκπονήσει ένα σχέδιο που περιλαμβάνει τρία βασικά μέτρα ώστε να αναχαιτιστεί το φαινόμενο με τα άδεια ράφια των φαρμακείων που ταλαιπωρούν ασθενείς και ιδιαίτερα γονείς. Είναι ακόμα νωπά τα περσινά φαινόμενα όπου οι πολίτες «έτρεχαν» από φαρμακείο σε φαρμακείο για να βρουν ακόμα και ένα απλό παυσίπονο. Όσο για τη διορία που έχει μπει, ο λόγος είναι ότι πρέπει αντιμετωπιστεί το κύμα των ιώσεων και της γρίπης που αναμένεται από τον Οκτώβριο.
Η εταιρεία που θα αναλάβει με ηλεκτρονικό τρόπο να παρακολουθεί όλη την αλυσίδα εφοδιασμού της αγοράς είναι η Uni Systems A.E, αφού προτείνεται από τον υπουργό Υγείας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στη σχετική απόφασή του, να γίνει απ’ ευθείας ανάθεση λόγω της τεχνογνωσίας της εταιρείας.
Μεταξύ των υποχρεώσεων της εταιρείας είναι: «Αποτύπωση της ροής τροφοδοσίας των φαρμάκων από την εφοδιαστική αλυσίδα καθώς και την επεξεργασία όλων των πληροφοριών από τα πληροφοριακά συστήματα που λειτουργούν και συμμετέχουν στην εν λόγω διαδικασία, για τον έλεγχο των ελλείψεων των φαρμάκων που κατά περιόδους εμφανίζονται στην Ελληνική αγορά, στο πλαίσιο της προστασίας της δημόσιας υγείας. Καταγραφή της ροής τροφοδοσίας του φαρμάκου από τις Φαρμακευτικές Εταιρείες/ΚΑΚ μέχρι την κατανάλωση στον τελικό χρήστη, καθώς και των εμπλεκόμενων πληροφοριακών συστημάτων που υποστηρίζουν την διαδικασία».
Εκτός όμως από το ψηφιακό σύστημα παρακολούθησης των ελλείψεων στα φάρμακα που θα γίνεται μέσω ενός app στο κινητό, η ηγεσία του υπουργείου Υγείας αξιοποιεί άλλα δυο μέτρα.
Τη συνέχιση απαγόρευσης των παράλληλων εξαγωγών για όσα φάρμακα λείπουν από την ελληνική αγορά, αλλά και της στενής παρακολούθησης των αποθεμάτων στις φαρμακαποθήκες.