Ο Δήμος Αγρινίου υλοποιεί το “Πρόγραμμα Ψυχοκοινωνικής Συμβουλευτικής και Συναισθηματικής Ενδυνάμωσης της τρίτης ηλικίας” με μια σειρά εκδηλώσεων στο ΚΑΠΗ Αγρινίου και στο ΚΗΦΗ Αγίου Κωνσταντίνου.
Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει την Τετάρτη 6 Μαρτίου και θα έχει διάρκεια 4 μήνες. Συνολικά θα γίνουν 16 ομιλίες σε κάθε δομή ενώ με το τέλος των ομιλιών θα γίνονται εργαστήρια Ανάπτυξης Δεξιοτήτων, με ενεργό συμμετοχή των ωφελούμενων.
Οι ομιλίες ξεκινούν στις 10.30 και η είσοδος για τους ωφελούμενους των δομών και το κοινό είναι ελεύθερη.
Οι ομιλίες θα πραγματοποιηθούν στο ΚΑΠΗ Αγρινίου:
Κάθε Τετάρτη του Μαρτίου (6,13,22,27/03), του Απριλίου (3,10,17,24/04), του Μαΐου (8,15,22,29/05) και του Ιουνίου (5,12,19,26/06).
Στο ΚΗΦΗ Αγίου Κωνσταντίνου:
Κάθε Πέμπτη του Μαρτίου (7,14,21,28/03), του Απριλίου (4,11,18,25/04), του Μαΐου (9,16,23,30/05) και του Ιουνίου (6,13,20,27/06)
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
1. Γνωριμία και προσδιορισμός των συναισθημάτων μου: Πώς διαχειρίζομαι τα δυσλειτουργικά μου συναισθήματα;
2. Κουβαλώντας τις αποσκευές της ζωής μου: Οφέλη και κόστη.
3. Ψυχικές, κοινωνικές και συναισθηματικές ανάγκες της τρίτης ηλικίας.
4. Στρες, Distress και μέθοδοι Anti-stress. Στρεσογόνοι παράγοντες και μέθοδοι διαχείρισης.
5. Εκπαιδευτικές – θεραπευτικές ιστορίες ψυχικής Ενδυνάμωσης.
6. Διαχείριση του χρόνου και συμφιλίωση: Παραγωγικότητα και ψυχική ευεξία. Εγώ και ο χρόνος.
7. Προσεγγίζω την πραγματικότητα μέσα από τα βιώματα και τις εμπειρίες μου: η δική μου αλήθεια και η αλήθεια των άλλων.
8. Δυσλειτουργικές Σκέψεις και απώλεια ύπνου. Σκέψεις – Αντίδοτο.
9. Οι αξίες της οικογένειας μέσω βιωματικών προσεγγίσεων ως προσδιοριστές της ψυχικής ανθεκτικότητας.
10. Αντιμετωπίζοντας ένα πρόβλημα: Είναι εμπόδιο ή ευκαιρία; Πώς διαχειρίζομαι ένα πρόβλημα υγείας;
11. Υγιείς σχέσεις γονέων, παιδιών και παππούδων – γιαγιάδων. Ο ρόλος της σχέσης υγιούς προσκόλλησης. Πώς η έλλειψη σχέσης υγιούς προσκόλλησης βλάπτει την ανάπτυξη συναισθηματικών σχέσεων στην ενήλικη και υπερήλικη ζωή;
12. Κοινωνικός Αποκλεισμός της τρίτης ηλικίας και “ψυχική αβιταμίνωση”. Το φαινόμενο “απώλειας του εαυτού” ωσάν παραίτηση. Πώς αντιστέκομαι;
13. Η γνώση και η τέχνη στην τρίτη ηλικία: Εκπαιδευόμαστε και ακονίζουμε τον νου.
14. Βιωματικές προσεγγίσεις της αξίας συνύπαρξης των παιδιών με τον παππού και τη γιαγιά.
15. Οι διαδρομές του νου στην τρίτη ηλικία. Ευάλωτα και ευαίσθητα μονοπάτια.
16. Ζωγραφίζουμε ήλιους στην Ανατολή.
Ομιλήτριες:
Ευαγγελία Χρ. Πρέζα: Κοινωνιολόγος Σύμβουλος Παίδων, Εφήβων και Ενηλίκων, Σύμβουλος Οικογενειακού Προγραμματισμού και Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαιδεύτρια επιμορφωτικών σεμιναρίων, Συγγραφέας, Εκδότης βιβλίων, Διευθύνουσα του ALMA LIBRE (Χώρος Συμβουλευτικής, Ενδυνάμωσης, Διαχείρισης και Εκπαίδευσης) Αγρινίου. MSc Πολιτικής Επιστήμης και Κοινωνιολογίας, Εκπαιδευόμενη παιδαγωγός προσχολικής αγωγής, αρθρογράφος – επιφυλλιδογράφος.
Κωνσταντίνα Χρ. Πρέζα: Απόφοιτος Διαχείρισης Στρες και Υγεία Πανεπιστημίου Αθηνών, Εκπαιδευόμενη παιδαγωγός προσχολικής αγωγής. Κάτοχος πιστοποιήσεων επιμορφωτικών σεμιναρίων στη συμβουλευτική και στη συναισθηματική εκπαίδευση – ενδυνάμωση – διαχείριση, στη διαχείριση σχέσεων ενηλίκων με προβλήματα, στη διαχείριση σχέσεων παιδιών με γονείς μεγάλης ηλικίας Πανεπιστημίου Αιγαίου, στην ψυχική αποφόρτιση, θεραπεία τραύματος και προσωπική βελτίωση, στην αυτοφροντίδα, στη σχολική διαπαιδαγώγηση, στη διαχείριση συγκρούσεων και πολλών άλλων ακόμη.