Mια σειρά έργων και μεταρρυθμίσεων καλείται να φέρει εις πέρας η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας μέσα στο 2025, όπως προκύπτει από όσα συζητήθηκαν στη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου της Δευτέρας αλλά και από όσα ζητήθηκαν από τον πρωθυπουργό.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας μέσα στο 2025 θα πρέπει να «τρέξει» με γοργούς ρυθμούς τη θεσμοθέτηση και λειτουργία του Διεθνούς Απολυτηρίου (ΙΒ) στα πρότυπα σχολεία, την ενίσχυση του δικτύου των προτύπων και πειραματικών σχολείων, την μελέτη καταγραφής και αντιμετώπισης των προβλημάτων σε σχολικά κτήρια, στο πλαίσιο του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου», την πλήρη λειτουργία ολοήμερου σχολείου, την ενίσχυση των σχολείων ειδικής αγωγής και την ολοκλήρωση εγκατάστασης ψηφιακών πινάκων σε όλα τα σχολεία, ενώ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κυριαρχεί το πρότζεκτ των φοιτητικών εστιών μέσω ΣΔΙΤ στα πανεπιστήμια Κρήτης και Θεσσαλίας.
Η ανέγερση φοιτητικών εστιών εντάσσεται στις προτεραιότητες κυβέρνησης, έργο που θα προχωρήσει μέσω ΣΔΙΤ τόσο στο Πανεπιστήμιο Κρήτης όσο και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, ο ανάδοχος θα πρέπει να έχει επιλεγεί ως τον Σεπτέμβριο του 2025, προκειμένου να ξεκινήσει η εκτέλεση του έργου.
Τέλος τον Ιούλιο του 2025 το υπουργείο Παιδείας αναμένεται να εισάγει τον θεσμό του International Baccalaureate πιλοτικά στα δημόσια σχολεία. Τότε θα έρθει ο σχετικός νόμος στη Βουλή, ενώ από τον Σεπτέμβριο του 2026 θα εφαρμοστεί το νέο σύστημα σε 5 πρότυπα σχολεία.
Ο υπουργός Παιδείας παρουσίασε επίσης το σχέδιο νόμου για την κύρωση της σύμβασης δωρεάς μεταξύ του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Αλέξανδρος Ωνάσης» και του Ελληνικού Δημοσίου με αντικείμενο την ίδρυση και λειτουργία ενιαίου δικτύου πρότυπων δημοσίων σχολείων με την ονομασία «Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία». Το πλαίσιο της συμφωνίας βασίζεται σε εκείνο των προτύπων σχολείων, με μόνη διαφοροποίηση τη χρηματοδότησή τους από ένα κοινωφελές ίδρυμα.
Αναφερόμενος στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση στο υπουργικό συμβούλιο, ο Πρωθυπουργός σημείωσε ότι πρόκειται για ένα νέο εκπαιδευτικό δίκτυο το οποίο δίνει ιδιαίτερο βάρος στις ανθρωπιστικές και θετικές επιστήμες, στις καλές τέχνες, με τις δράσεις του να καλύπτονται εξ ολοκλήρου από δωρεές του Ιδρύματος Ωνάση. Πρόκειται, όπως τόνισε, για «μία πρωτοποριακή παρέμβαση την οποία κάνουμε στη δημόσια παιδεία, η οποία νομίζω ότι θα μπορέσει να αποτελέσει και οδηγό για δράσεις τις οποίες θα θέλουμε σταδιακά να επεκτείνουμε σε όλο το εύρος των δημόσιων σχολείων μας».