Έννοιες όπως αυτή του ψηφιακού μετασχηματισμού και των τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης, αποτελούν το όχημα μετάβασης στη νέα εποχή.
Στην πραγματικότητα, αυτή η νέα εποχή είναι ήδη εδώ. Και ο Δήμος Αγρινίου θα πρέπει να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να προσαρμοστεί έγκαιρα στις εξελίξεις.
Πόσο μάλλον όταν υπάρχουν έτοιμες λύσεις, τις οποίες με επιτυχία εφαρμόζουν από ετών δεκάδες άλλοι μικροί και μεγάλοι Δήμοι σε όλη τη χώρα.
Αναφερόμαστε σε «πλατφόρμες» ειδικά σχεδιασμένες για τους ΟΤΑ, που παρέχουν όλα τα απαραίτητα εργαλεία και απλοποιούν τη διάδραση μεταξύ Δήμων και δημοτών, χτίζοντας σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ τους.
Πλατφόρμες που παρέχουν εργαλεία για την άμεση επίλυση αιτημάτων καθημερινότητας, τη συμμετοχή σε διαδραστικές διαβουλεύσεις, την αποτελεσματική ενημέρωση, τις ασφαλείς ηλεκτρονικές πληρωμές, τη συμμετοχή σε εθελοντικές δράσεις και την εξυπηρέτηση ευπαθών ομάδων.
Για παράδειγμα, μέσω του κινητού τηλεφώνου οι δημότες μπορούν να δηλώσουν σε πραγματικό χρόνο προβλήματα που συναντούν στην καθημερινότητα τους, ενημερώνοντας εκείνη τη στιγμή τις υπηρεσίες του Δήμου για την ακριβή τοποθεσία και τύπο προβλήματος, ακόμη και στέλνοντας σχετική φωτογραφία. Άμεσα και χωρίς κόστος ή γραφειοκρατική διαδικασία. Και κυρίως….χωρίς να χρειάζεται να σπαταλήσουν χρόνο, να ταλαιπωρηθούν προσπαθώντας να βγάλουν άκρη στις υπηρεσίες και …να υποχρεωθούν στον δήμαρχο, τον αντιδήμαρχο ή στον όποιο αρμόδιο παράγοντα τους κάνει τη χάρη να ασχοληθεί με το αίτημά τους!!!
Επιπλέον μέσω τέτοιων ψηφιακών εφαρμογών οι δημότες μπορούν:
• Να λαμβάνουν «ζωντανή» ενημέρωση στο κινητό τους για την εξέλιξη του θέματος που έθεσαν
• Να ενημερώνονται για τα τοπικά δρώμενα
• Να καταθέτουν τις απόψεις τους μέσω μικρών δημοσκοπήσεων
Να συμμετέχουν σε διαβουλεύσεις
• Να έχουν πρόσβαση σε χρήσιμα τηλέφωνα, σε τοπικά σημεία ενδιαφέροντος αλλά και σε άλλες χρήσιμες πληροφορίες όπως τα εφημερεύοντα φαρμακεία κ.α.
• Να βρίσκουν θέση στάθμευσης και πληρώνουν σε δευτερόλεπτα
• Να πραγματοποιούν ηλεκτρονικές πληρωμές για πρόστιμα δημοτικής αστυνομίας, εισιτήρια εκδηλώσεων (π.χ. θέατρο, κινηματογράφος), λογαριασμούς (π.χ. ΔΕΥΑΑ), κ.ά.
• Να υποβάλλουν αίτημα καταγραφής ως εθελοντές, αποτυπώνοντας τα ενδιαφέροντα, τις ιδιαίτερες δεξιότητες και τα χαρακτηριστικά, τη διαθεσιμότητά τους, κλπ.
Οι δυνατότητες είναι απεριόριστες. Και φυσικά προσαρμόζονται στις ανάγκες και στα πραγματικά δεδομένα κάθε δήμου, σύμφωνα με τα όσα αυτός θα υποδείξει.
Η δημοτική παράταξη «Αγρίνιο – Πάμε Ψηλά» εκτιμά ότι ο Δήμος Αγρινίου έχει μείνει πολύ πίσω στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού. Και το χαμένο έδαφος δεν καλύπτεται ούτε με «έξυπνα παγκάκια» ούτε με αμφιβόλου αισθητικής «ηλιακά δέντρα», που στην πραγματικότητα τίποτα δεν προσφέρουν, παρά μόνο εντυπώσεις δημιουργούν.
Ο Κώστας Πιστιόλας δηλώνει: «Δυστυχώς, εδώ μιλάμε για το αυτονόητο. Μιλάμε για κάτι που δεν θα έπρεπε καν να μας απασχολεί. Η τεχνολογία σήμερα μας δίνει τις λύσεις. Και υπάρχουν έτοιμες τέτοιες λύσεις – πακέτο, που, αν οι αρμόδιοι στο δήμο δεν τις γνωρίζουν, είμαστε εδώ για να συμβάλλουμε με κάθε τρόπο ώστε να εφαρμοστούν το συντομότερο δυνατό. Αυτό που μας ενδιαφέρει και σε αυτή την περίπτωση, δεν είναι να αφήσουμε να χαθούν ακόμη πέντε χρόνια, ώστε να είμαστε εμείς αυτοί που θα τις εφαρμόσουμε, αλλά να διευκολύνουμε τους συμπολίτες μας στο να εξυπηρετούνται με ασφάλεια, γρήγορα, εύκολα και αξιόπιστα, ταυτόχρονα δε να αναβαθμίσουμε ουσιωδώς τις δημοτικές υπηρεσίες και να κάνουμε το έργο των ίδιων των υπαλλήλων του δήμου μας πιο εύκολο».