Κουπόνια: Σπουδαία κίνηση στη Βόρεια Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Δείτε αναλυτικά…
Την επόμενη εβδομάδα αρχίζει η διάθεση των κουπονιών ενίσχυσης των οικονομικά ασθενέστερων συμπολιτών μας από την περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας.
Οι δικαιούχοι θα είναι συνολικά 645 οικογένειες και το ύψος της ενίσχυσης θα είναι συνολικά 200.000 ευρώ.
Πρόκειται για χρήματα που συγκεντρώνονται στο ταμείο λαϊκών αγορών, μέσω του ημερήσιου τέλους, που καταβάλουν οι πωλητές.
Η περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας,, ως διαχειριστής του ταμείου, εκδίδει τα κουπόνια και με την μορφή ανταποδοτικότητας επιστρέφουν στους εργαζόμενους των λαϊκών αγορών.
Κουπόνια: Το ποσό
Σύμφωνα με τα κριτήρια που έχουν τεθεί η ενίσχυση θα δοθεί σε μονογονεϊκές οικογένειες, σε τρίτεκνους και πολύτεκνους που είναι άνεργοι. Κάθε κουπόνι αντιστοιχεί σε ένα ευρώ και κάθε οικογένεια θα λάβει από 300 ευρώ μέχρι 500 ευρώ.
Οι διοικήσεις της Ομοσπονδίας Σωματείων Επαγγελματιών Παραγωγών Πωλητών Λαϊκών Αγορών Μακεδονίας- Θεσσαλίας- Θράκης του Σωματείου Παραγωγών, Επαγγελματιών, Μικροπωλητών Λαϊκών Αγορών Θεσσαλονίκης «Η ΟΜΟΝΟΙΑ» και του Σωματείου μικροπωλητών και παραγωγών λαϊκών αγορών εκτός Θεσσαλονίκης « Μακεδονία» επισημαίνουν προς τους συναδέλφους πωλητές να εξυπηρετούν άμεσα τους δικαιούχους των κουπονιών.
Επίσης ευχαριστούν την αντιπεριφερειάρχη μητροπολιτικής ενότητας Θεσσαλονίκης κ. Βούλα Πατουλίδου για την άριστη συνεργασία της.
Ωστόσο κάνουν και δημόσια έκκληση τόσο προς την ίδια , όσο και προς τον περιφερειάρχη κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα, να πιέσουν την κεντρική διοίκηση, ώστε να αλλάξει ο τύπος με τον οποίο ορίζεται το ανώτατο χρηματικό ποσό για κάθε περιφέρεια.
« Ήδη οι πολίτες έχουν ένα δύσκολο καλοκαίρι και αναμένεται να ακολουθήσει ένας ακόμη πιο δύσκολος χειμώνας. Θεωρούμε λοιπόν, πως θα πρέπει να δοθούν περισσότερα χρήματα, προκειμένου να αυξηθούν και οι δικαιούχοι», επισημαίνουν χαρακτηριστικά.
Κουπόνια: Ακρίβεια: Όλα τα μέτρα για την ενίσχυση των πολιτών
Να αντισταθμίσει τις πιέσεις που δέχονται οι πολίτες εν μέσω του σφοδρού κύματος ακρίβειας που «λιανίζει» τις τσέπες τους προσπαθεί η κυβέρνηση χωρίς ωστόσο να προκληθεί πρόβλημα στην εκτέλεση του προύπολογισμού.
Σύμφωνα με πληροφορίες στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να ληφθούν όσα μέτρα χρειάζονται για να βοηθηθούν οι πολίτες που έχουν μεγαλύτερη ενημέρωση χωρίς να δημιουργηθεί δημοσιονομικό κενό.
Σε αυτό το πλαίσιο αποκλείεται προς το παρόν η οποιαδήποτε οριζόντια παρέμβαση σε φόρους και δασμούς, ενώ εξετάζεται να υπάρξει και νέος γύρος χορήγησης των επιδομάτων Fuel Pass και Power Pass.
Εφόσον αποφασιστεί η επανάληψη των μέτρων ως Fuel Pass 3 και Power Pass 2 αντίστοιχα, η ενεργοποίηση τους τοποθετείται περί τα μέσα με τέλη Οκτωβρίου, προκειμένου να καλυφθεί μέρος των αναγκών του φθινοπώρου.
Για το Φθινόπωρο δρομολογείται και το επίδομα θέρμανσης το οποίο αναμένεται να σχεδιαστεί με ενισχυμένο κονδύλι. Αν και ακόμα η επεξεργασία του βρίσκεται σε αρχικό στάδιο, δεν αποκλείεται να προβλέπεται διεύρυνση του αριθμού των δικαιούχων με διευρυμένα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.
Ταυτόχρονα θα συνεχίσει να τρέχει η επιδοματική πολιτική προκειμένου να συγκρατούνται οι «παραφουσκωμένοι» λογαριασμοί ρεύματος, ενώ τα αρμόδια υπουργεία βρίσκονται σε αναμονή προκειμένου να δουν πώς θα λειτουργήσει ο νέος τρόπος τιμολόγησης του ηλεκτρικού ρεύματος.
Νέες παρεμβάσεις θα χρειαστούν και στα τιμολόγια του φυσικού αερίου, καθώς όσο θα προχωρά το φθινόπωρο θα αυξάνεται η κατανάλωση, με τις τιμές χονδρικής να σημειώνουν ήδη σημαντική αύξηση, γεγονός που θα φέρουν αυξήσεις και στη λιανική.
Ένας στους δύο δε θα κάνει φέτος διακοπές – Ανησυχία για την ακρίβεια
O Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος ολοκλήρωσε την 6η μελέτη καταγραφής των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο μέσω εξαμηνιαίας έρευνας καταναλωτικού κλίματος λιανεμπορίου την οποία πραγματοποιεί από τον Οκτώβριο του 2019.
Η έρευνα υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έλαβε χώρα την περίοδο 19-21 Ιουνίου 2022 μέσω Πανελλήνιας Έρευνας σε δείγμα 900 καταναλωτών. Καταγράφονται ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα και τάσεις σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες του κοινού την επίδραση των αυξήσεων του κόστους ενέργειας και την πανδημίας.
Καταρχάς, όπως φαίνεται στο σχήμα 1 το οποίο καταγράφει τους παράγοντες με τους οποίους επιλέγουν οι καταναλωτές να αγοράσουν προϊόντα, το ποσοστό των καταναλωτών που αγοράζουν προϊόντα με βασικό κριτήριο την χρηματική δαπάνη αυξήθηκε από 46% πέρυσι την ίδια εποχή σε 74% των 2022 με όλα τα υπόλοιπα κριτήρια να καταγράφουν μείωση.
Αυτό το αποτέλεσμα δείχνει αφενός τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών και αφετέρου ότι η ανησυχία του κοινού σε σχέση με τις ανατιμήσεις έχει αυξηθεί σημαντικά.
Συγκεκριμένα, όσον αφορά το διαθέσιμο εισόδημα, η εκτίμηση των καταναλωτών είναι ότι οι αυξήσεις στο κόστος ενέργειας μειώνουν μεσοσταθμικά το διαθέσιμο εισόδημα τους κατά 17%, με 2 στους 3 καταναλωτές (66%) να δηλώνουν ότι το διαθέσιμο εισόδημα τους μειώνεται πάνω από 20%.
Οι ανατιμήσεις-αυξήσεις τιμών αποτελούν και την κύρια ανησυχία των καταναλωτών σήμερα.
Όπως απεικονίζεται στο σχήμα 3 σε ποσοστό 73%.
Το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά υψηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά που καταγράφονται στη Δυτική Ευρώπη. Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο καταγράφεται σχετικά εξίσου υψηλό ποσοστό 60%.
Η δεύτερη κύρια ανησυχία των καταναλωτών είναι οι Ελληνοτουρκικές σχέσεις με ποσοστό 11% και ακολουθεί η ανεργία με 7%.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία που αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη ανησυχία στη Δυτική Ευρώπη με ποσοστά που κυμαίνονται από 15% ‘έως 34%, στην Ελλάδα έχει μόλις 2%.
Βέβαια πρέπει να καταγραφεί ότι κατά βάση η κύρια πηγή των ανατιμήσεων σήμερα οφείλεται στην εισβολή στην Ουκρανία και την Ενεργειακή κρίση, επομένως στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης καταγράφεται εντονότερα η αιτία, ενώ στην Ελλάδα το αποτέλεσμα.
Τέλος, καταγράφονται οι εκτιμήσεις των καταναλωτών σε σχέση με τις διακοπές του καλοκαιριού.
Όπως φαίνεται και στο σχήμα 4, η πλειοψηφία του κοινού, ποσοστό 48%, δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές φέτος το καλοκαίρι.
Το 22% δηλώνει ότι θα κάνει, αλλά πιο περιορισμένα και μόλις 13% ότι θα κάνει όπως κάθε χρόνο.
Όσον αφορά το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για διακοπές το 2022, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 17%, με την πλειοψηφία 35% να δηλώνει ότι θα μειώσει τη δαπάνη της πάνω από 35%.
Σε σχέση με τους παράγοντες που επηρεάζουν τις φετινές διακοπές, όπως καταγράφεται στο σχήμα 5, συνολικά το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο, για το 63% η μείωση εισοδήματος λόγω ανατιμήσεων των προϊόντων και για το 50% η μείωση εισοδήματος λόγω του κόστους ενέργειας.
Το αυξημένο κόστος μεταφορικών με 52% αποτελεί επίσης έναν πολύ σημαντικό παράγονται και για το 23% το κόστος διαμονής. Η ανησυχία λόγω της πανδημίας COVID-19 ή λόγω των ελληνοτουρκικών σχέσεων, δεν φαίνεται να παίζει ρόλο.
Τα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφουν τη σημαντική αλλαγή που επήλθε στο καταναλωτικό κοινό τον τελευταίο χρόνο και την μεγάλη επίδραση των πληθωριστικών πιέσεων στο διαθέσιμο εισόδημα και κατ’ επέκταση στην αγορά της λιανικής στην Ελλάδα.