Σε σοβαρές καταγγελίες προχώρησαν οι εργολήπτες σχετικά με τον τρόπο εκτέλεσης και διαδικασιών των έργων από την δημοτική αρχή Αγρινίου. Όπως , μεταξύ άλλων αναφέρουν δημοπρατούνται έργα με διαδικασίες άκυρες και ο Δήμος δεν προσφεύγει σε ανοικτή δημοπρασία όπως προβλέπεται. “οι κλειστές διαδικασίες είναι καταδικαστέες και «εχθρικές» προς τους συναδέλφους Εργολήπτες , αλλά και την κοινωνία” σχολιάζουν με νόημα οι εργολήπτες σε μια δημοτική αρχή που απόο την αρχή της θητείας της ευαγγελίζονταν τα περί του αντιθέτου.
- Αναλυτικά τα όσα καταγγέλλουν
ΘΕΜΑ : Έγκριση καθορισμού τρόπου εκτέλεσης και διαδικασιών των έργων
1) «ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΖΗΜΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΚΛΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΟΜΗΝΙΑ ΤΗΣ 16ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2021 ΣΤΙΣ Δ.Ε.ΑΓΡΙΝΙΟΥ-ΣΤΡΑΤΟΥ- ΜΑΚΡΥΝΕΙΑΣ-ΑΡΑΚΥΝΘΟΥ-ΑΓΓΕΛΟΚΑΣΤΡΟΥ» και 2) «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΧΕΤΟΥ ΛΟΓΩ ΖΗΜΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΚΛΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΛΗΜΜΥΡΕΣ ΣΤΙΣ Δ.Ε. ΘΕΣΤΙΕΩΝ – ΠΑΡΑΒΟΛΑΣ ΔΗΜΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ»
Κύριοι,
Αναρτήθηκαν οι παρακάτω αποφάσεις Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αγρινίου
- Αριθμός απόφασης 472/2022 Οικονομικής Επιτροπής Δήμου Αγρινίου και
- Αριθμός απόφασης 473 /2022 Οικονομικής Επιτροπής Δήμου Αγρινίου
με τις οποίες δημοπρατούνται τα παραπάνω έργα προϋπολογισμού 2.531.000,00€ (με Φ.Π.Α.) και 502.000,00€ (με Φ.Π.Α.) αντίστοιχα με την διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ. 32 παρ. 2γ του Ν. 4412/2016 λόγω του «λόγω του κατεπείγοντος χαρακτήρα της».
Όμως σύμφωνα με τις παραπάνω αποφάσεις και τις δημοσιευθείσες προκηρύξεις του έργου ο Δήμος δεν θα έπρεπε να καταφύγει στην παραπάνω διαδικασία για τους παρακάτω λόγους.
- Δεν στοιχειοθετείται το επείγον με κανένα λόγο και καμία απόφαση για έργα που δημοπρατούνται τον Οκτώβριο 2022 και αναφέρονται σε αποκατάσταση βλαβών , αντιμετώπιση ζημιών και καταστροφών που έγιναν από τις πλημμύρες του Οκτωβρίου 2021.
- Η επιλογή ανοιχτής διαδικασίας διαγωνισμού με χρήση του άρθρου 125 του ν.4412/2016 περί σύντμησης των προθεσμιών δημοπράτησης θα εξασφάλιζε μειοδότη σε 15 ημέρες από την ανάρτηση του διαγωνισμού στο ΚΗΜΔΗΣ χωρίς κανένα περιορισμό συμμετοχής και με τα ευνοϊκότερα οικονομικά αποτελέσματα για τον δήμο.
- Ο Δήμος επέλεξε την πρόσκληση σε τρείς(3) και τρείς (3) μόνο εταιρίες εκ των οποίων μάλιστα περιέργως η μία (1) είναι και στις δύο αποφάσεις και δύο δεν έχουν έδρα στον νομό Αιτωλοακαρνανίας. Για την επιλογή των παραπάνω εταιρειών στην απόφαση της οικονομικής επιτροπής αναφέρεται ότι «Εγκρίνει τον πίνακα καλούμενων φορέων που θα προσκληθούν να συμμετάσχουν στην διαδικασία της Διαπραγμάτευσης για το παραπάνω αναφερόμενο έργο». Πουθενά όμως δεν αναφέρεται πως προέκυψε ο παραπάνω πίνακας των εταιρειών, ποια είναι τα κριτήρια επιλογής τους, γιατί αυτά δεν δημοσιεύτηκαν για να γνωρίζουμε τι παραπάνω έχουν αυτές οι εταιρείες, και γιατί ο Δήμος δεν αναζήτησε και άλλες εταιρείες που πληρούν τα παραπάνω κριτήρια. Αντίθετα στο άρθρο 5Αα αναφέρεται ότι για τις εταιρείες που είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα «Βεβαίωση εγγραφής στο ΜΕΕΠ στην κατηγορία ΕΡΓΩΝ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ». Προφανώς υπάρχουν εργοληπτικές εταιρείες εγκατεστημένες στην Αιτωλοακαρνανία που να πληρούν τα παραπάνω κριτήρια και άρα θα μπορούσαν να πάρουν μέρος στην παραπάνω διαδικασία.
- Θεωρούμε καλό να γίνει μνεία στο συγκεκριμένο σημείο ότι σε ανάλογη περίπτωση για έργα που ήταν πραγματικά επείγοντα κι επιλέχθηκε η ίδια διαδικασία (κατολίσθηση στην Κλεισούρα, θεομηνίες κατά την χειμερινή περίοδο στο Ζευγαράκι) η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προσκάλεσε όλες τις εταιρείες που είχαν έδρα την Περιφέρεια και πληρούσαν τα κριτήρια βάση της τάξης του πτυχίου τους (πάνω από 50) με αποτέλεσμα να συμμετάσχουν στους διαγωνισμού πάνω από 15 κάθε φορά κι έτσι να εξασφαλίσει η Αναθέτουσα Αρχή και το γρήγορο της διαδικασίας αλλά και τον μέγιστο ανταγωνισμό με τιμή συμφέρουσα για το Δημόσιο. Αν υποθέσουμε κι εδώ το επείγον γιατί ο Δήμος δεν κάλεσε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο νομό Αιτωλοακαρνανίας όταν κατά το χρονικό διάστημα των τελευταίων δέκα ετών έχουν κατασκευαστεί παρόμοια έργα από ντόπιες εργοληπτικές οργανώσεις με μεγάλες εκπτώσεις που λειτουργούν ομαλά και προστατεύουν την περιοχή.
Τα ανωτέρω προβλεπόμενα στις αποφάσεις είναι απολύτως αντιφατικά δεν προβλέπονται στην νομοθεσία κ ως εκ τούτου καθιστούν την όλη διαδικασία άκυρη με αποτέλεσμα να την καθυστερήσουν πολύ περισσότερο με ενστάσεις και προσφυγές ως αποτέλεσμα του ότι ο Δήμος δεν επέλεξε την ανοικτή δημοπρασία όπως προβλέπεται. Καλούμε την Δημοτική Αρχή να ανακαλέσει τις συγκεκριμένες Αποφάσεις και να προκηρύξει ανοιχτό διαγωνισμό και για τα δύο έργα.
Ειδικά στη περίοδο που διανύουμε , οι κλειστές διαδικασίες είναι καταδικαστέες και «εχθρικές» προς τους συναδέλφους Εργολήπτες , αλλά και την κοινωνία.
Για το ΣΕΔΕ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
Ο Πρόεδρος ο Γ. Γραμματέας
ΜΠΑΝΙΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΠΠΑΣ ΚΩΣΤΑΣ