H προώθηση της καινοτομίας, της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρηματικότητας, με έμφαση στους τομείς του Τουρισμού, του Περιβάλλοντος και του Πολιτισμού, η έξυπνη και βιώσιμη διαχείριση του αστικού περιβάλλοντος και η παράλληλη προώθηση ενός νέου παραγωγικού μοντέλου, το οποίο και θα αναδεικνύει και θα αξιοποιεί τις πραγματικές δυνατότητες της ενδοχώρας, είναι οι τομείς δράσης στρατηγικής προτεραιότητας για τη δημοτική παράταξη «Αγρίνιο Πάμε Ψηλά».
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της κ. Κώστα Πιστιόλα, για να μην μείνουν οι παραπάνω επιλογές κενού περιεχομένου προτάσεις, όπως τόσες άλλες διακηρύξεις κατά τα προηγούμενα χρόνια, αλλά να μετουσιωθούν σε συγκεκριμένες δράσεις και έργα, με απτό και μετρήσιμο αποτέλεσμα, είναι απαραίτητη η δημιουργία ενός Οργανισμού Ανάπτυξης, Επιχειρηματικότητας και Προβολής στο Δήμο Αγρινίου, που, σε σύμπραξη με άλλους φορείς του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα θα σχεδιάζει και θα υλοποιεί προγράμματα και έργα που θα συμβάλλουν στην κοινωνική, επιχειρηματική, τουριστική και αστική ανάπτυξη.
Στο πρόγραμμα της παράταξης, πέρα από την καθ’ όλα αναγκαία ψηφιακή αναβάθμιση των υπηρεσιών του Δήμου, όπως πρόσφατα ανακοινώθηκε, έχει ενταχθεί η δημιουργία μιας ψηφιακής πλατφόρμας προβολής και υποστήριξης της τοπικής επιχειρηματικότητας, στο πλαίσιο της οποίας θα λειτουργεί και ο on line οδηγός καταστημάτων.
Αυτό είναι μια μόνο πτυχή της πολυδιάστατης ψηφιακής μετάβασης, στην οποία οφείλει τάχιστα να προσαρμοστεί ο Δήμος. Ξεκινώντας, ίσως, απ’ τα βασικά: την κατασκευή «σοβαρής» και καλά ενημερωμένης ιστοσελίδας.
Στην υπάρχουσα, που αποτελεί τον «καθρέφτη» του Δήμου, καθώς εκεί θα ανατρέξει ο υποψήφιος επισκέπτης ή επενδυτής για να αντλήσει υλικό, οι πληροφορίες είναι από πενιχρές έως ανύπαρκτές. Σε σημείο, μάλιστα, που μάλλον στο αντίθετο απ’ το προσδοκώμενο αποτέλεσμα οδηγούν…
Κατά συνέπεια, πρώτη κίνηση θα πρέπει να είναι η δημιουργία ενός ψηφιακού Τουριστικού Οδηγού, ενδεχομένως με τη χρήση «ψηφιακού ξεναγού», ώστε να είναι κατανοητή όσο και ελκυστική η περιήγηση στην πόλη και στις κοινότητες. Και να είναι στον επισκέπτη όλες οι πληροφορίες διαθέσιμες: που θα φάει, που θα κοιμηθεί, που θα διασκεδάσει, τι θα επισκεφθεί, πως θα φτάσει εκεί, τι θα δει κτλ. κτλ.
Στην ίδια λογική η παράλληλη εφαρμογή/δράση για την προστασία και προαγωγή της πολιτιστικής κληρονομιάς και του πολιτιστικού μας πλούτου, πάντα με τη αξιοποίηση σύγχρονων καινοτόμων ψηφιακών τεχνολογιών, που θα συμβάλλουν στη διαδικτυακή ανάδειξη και προβολή του πολιτιστικού αποθέματος με την ανάπτυξη και διάθεση ψηφιακών υπηρεσιών προς το ευρύ κοινό.
Υπάρχουν διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία που αδρά ενισχύουν τέτοιες δράσεις καταγραφής – ψηφιοποίησης ιστορικού και πολιτιστικού αποθέματος, καθώς και ανάπτυξης ολοκληρωμένων αποθετηρίων ψηφιακού περιεχομένου για την οργάνωση, τεκμηρίωση, ψηφιακή διαχείριση, αποθήκευση, αναζήτηση των θησαυρών πολιτισμού από την επιστημονική κοινότητα και το κοινό.
Με ορόσημο και «αστικό ορμητήριο» την πόλη, ο διευρυμένος Δήμος Αγρινίου μπορεί και πρέπει να κατακτήσει επιτέλους τη θέση που δικαιούται στον αναπτυξιακό, επιχειρηματικό και τουριστικό χάρτη της χώρας.
Στόχος είναι η ενίσχυση της οικονομίας μέσω της αναβάθμισης του δημόσιου χώρου και των υπηρεσιών για κατοίκους και επισκέπτες, η προβολή και προώθηση του Δήμου Αγρινίου ως αυτόνομου προορισμού, καθώς και η διαχείριση του προορισμού με την υποδοχή των επισκεπτών και τη δημιουργία ενιαίας εμπειρίας τους (οικοτουριστικής, γαστρονομικής, αθλητικής κ.ο.κ.).
Όπως εύστοχα σημειώνει ο κ. Πιστιόλας: «Το να βάλεις ένα μάλλον αντιαισθητικό και σίγουρα πανάκριβο ηλιακό δέντρο σε μια πλατεία, δεν σε κάνει ούτε ελκυστικό ούτε καινοτόμο… Τέτοιες ενέργειες δεν φέρνουν κανένα αποτέλεσμα. Υπηρετούν μόνο τις εντυπώσεις, που τις χρυσοπληρώνει ο δημότης, χωρίς καν να ερωτηθεί. Χρειαζόμαστε ουσία…, όχι εντυπώσεις. Το Αγρίνιο μπορεί να πάει ψηλά και η ψηφιακή τεχνολογία σήμερα είναι ο πολύτιμος σύμμαχος, ο συνεργάτης που πρέπει να τον εμπιστευτούμε και να επενδύσουμε στις δυνατότητες που μας παρέχει. Πως στηρίζει την επιχειρηματικότητα ο Δήμος Αγρινίου σήμερα; Σε ποια υπηρεσία του Δήμου θα απευθυνθεί, για παράδειγμα, ένας νέος που έχει μια καινοτόμο ιδέα και θέλει υποστήριξη να την υλοποιήσει, έστω κάποιον να τον κατευθύνει; Πως στηρίζει τον τουρισμό σε έναν τόπο ευλογημένο μεν απ’ το Θεό, ξεχασμένο δε απ’ τους ανθρώπους και δη τους αρμοδίους; Τι έχει γίνει όλα αυτά τα χρόνια για να σταματήσουν οι νέοι να φεύγουν, για να σταματήσει ο όποιος πλούτος παράγεται εδώ να διαρρέει σε σταθερή τροχεία στο παράλληλο σύμπαν άλλων περιοχών, που, τίποτε περισσότερο ίσως δεν έχουν, παρά καλύτερη προβολή διαχείριση της επιχειρηματικής και τουριστικής υπόστασής τους; Αυτά πρέπει να δούμε και για αυτά στην παράταξη “Αγρίνιο – Πάμε Ψηλά” εργαζόμαστε ήδη…».