Κύριε Υπουργέ,
Σύμφωνα με καταγγελίες πολιτών, τις τελευταίες ημέρες εξετάζεται η κατάργηση ήσυγχώνευση της – ακμαιότατης όσον αφορά τον μαθητικό πληθυσμό, το εκπαιδευτικό προσωπικό και την ευρύτητα της περιοχής που καλύπτει χωροταξικά – σχολικής μονάδαςτου 3ου Γυμνασίου Αγρινίου, ύστερα από αιφνιδιαστική εισήγηση του Δ/ντή της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Χρήστου Καζαντζή.
Η εν λόγω εισήγηση, που έχει προκαλέσει τις εύλογες αντιδράσεις της Δημοτικής Αρχής, της τοπικής ΕΛΜΕ, της ΟΛΜΕ, της ΑΔΕΔΥ, των Συλλόγων Γονέων και της τοπικής κοινωνίας, εδράζεται αφενός στην ενεργειακή καταλληλότητα του κτιρίου που στεγάζει το 3ο Γυμνάσιο Αγρινίου και αφετέρου στην πιθανή μείωση του μελλοντικού μαθητικού πληθυσμού. Επί τούτου, επισημαίνεται ότι το στο 3ο Γυμνάσιο Αγρινίου στεγάζεται και το Εσπερινό Γυμνάσιο Αγρινίου, ενώ το κτίριο χρησιμοποιείται αδιάλειπτα και ως εκλογικό κέντρο. Ζητήματα ασφαλείας και καταλληλότητας του χώρου δεν έχουν εντοπιστεί από τις Αρμόδιες Αρχές, ούτε στην κατ’ εξακολούθηση χρήση του κτιρίου ως σχολικού χώρου, ούτε ως Εκλογικού Κέντρου. Πολύ περισσότερο, τυχόν ζητήματα ενεργειακής αναβάθμισης του κτιρίου μπορούν να επιλυθούν άμεσα, κατά τους θερινούς μήνες μη λειτουργία του σχολείου, και με κόστος μικρό σε σύγκριση με τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες που καλύπτει ο χώρος. Όσον αφορά δε τον μειούμενο μαθητικό πληθυσμό, πρόκειται για συγκυριακό και πρόσκαιρο φαινόμενο, ενώ η περιοχή που καλύπτει το συγκεκριμένο σχολείο αποτελεί κεντρικό σημείο του αστικού χώρου (Περιοχή Αγ. Τριάδας) και το ζήτημα μπορεί να αντιμετωπιστεί με χωροταξική ανακατανομή του μαθητικού πληθυσμού.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός :
1. Είναι ενήμερο το Υπουργείο για την εν λόγω εισήγηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για κατάργηση / συγχώνευση του 3ου Γυμνασίου Αγρινίου; Εάν ναι, συμφωνείτε με το περιεχόμενο αυτής;
2. Εάν το ζήτημα είναι αμιγώς κτιριακό, γιατί προκρίνεται αμέσως η κατάργηση σχολικής μονάδας χωρίς να διερευνηθεί διεξοδικά η δυνατότητα μετεγκατάστασης, όταν στην πόλη του Αγρινίου έχουν περιέλθει σε αχρησία το κτίριο του Παλαιού Νοσοκομείου (το οποίο είναι τόσο κατάλληλο, ώστε παλαιότερα είχε προταθεί για τη λειτουργία Φοιτητικής Εστίας) καθώς και κτίρια από σχολές του Πανεπιστημίου, που πλέον δεν λειτουργούν;
3. Αξιολογείτε το κόστος της ενεργειακής αναβάθμισης ενός κεντρικού σχολικού κτιρίου ως μεγαλύτερο από το «κόστος» απώλειας μιας δημόσιας σχολικής μονάδας ενός μεγάλου αστικού κέντρου της ελληνικής περιφέρειας;