Παραμένουν τα κενά σε διδακτικό προσωπικό στα σχολεία μετά και τη δεύτερη φάση πρόσληψης αναπληρωτών στα σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί αναλυτές τα υπολογίζουν σε περίπου 9.000 και οι ομοσπονδίες δασκάλων και καθηγητών ζητούν να επισπευσθεί η τρίτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών.
Οι αναλυτές υπενθυμίζουν ότι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση προσλήφθηκαν στην πρώτη φάση 7.367 αναπληρωτές και στη δεύτερη 3.194 στη γενική εκπαίδευση και άλλοι 12.071 στην Ειδική Αγωγή, δηλαδή ένα σύνολο 22.632 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.
Αντίστοιχα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προσλήφθηκαν στην πρώτη φάση 2.066 και στη δεύτερη φάση 3.503 αναπληρωτές στη γενική εκπαίδευση και άλλοι 3.343 στην Ειδική Αγωγή, δηλαδή ένα σύνολο 8.912 αναπληρωτές. Αν σε αυτούς προσθέσουμε και τους 5.539 αναπληρωτές που προσλήφθηκαν ως βοηθητικό προσωπικό έχουμε ένα γενικό σύνολο 37.083 αναπληρωτών. Προσθέτοντας και τις 10.000 μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών φτάνουμε σε ένα γενικό σύνολο 47.083
Οι προσλήψεις αναπληρωτών που πραγματοποιήθηκαν τη σχολική χρονιά 2023-2024 για να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων ήταν περίπου 52.000, ενώ ταυτόχρονα υπήρξαν φέτος και 4.549 συνταξιοδοτήσεις. Με αυτά τα δεδομένα υπολογίζεται ότι περίπου 9.000 κενά εκπαιδευτικών παραμένουν ακάλυπτα στα σχολεία.
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν από το υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα στην τρίτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών ώστε να καλυφθούν όλες οι ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό. Τονίζουν δε, ότι οι καταργήσεις και οι συγχωνεύσεις τμημάτων δεν λύνουν το πρόβλημα, αλλά δημιουργούν μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται ότι επιλύουν, αναγκάζοντας μαθητές να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον και να μετακινούνται σε σχολικές μονάδες πολύ μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.