Μπρίτνεϊ Σπίαρς: Τα απομνημονεύματα της σέξι τραγουδίστριας περιγράφουν την κάθοδό της στην κόλαση σαν να ήταν ένα γοτθικό μυθιστόρημα, με τον αναγνώστη να παρασύρεται σε έναν κόσμο με φαντάσματα, δάση και προαναγγελθείσα τραγωδία.
Μπρίτνεϊ Σπίαρς: Η ποπ πριγκίπισσα παρουσιάζεται ως γοτθική ηρωίδα
Το βιβλίο είναι γεμάτο με λεπτές γοτθικές πινελιές. Ξεκινά από τη γενέτειρα της Μπρίτνεϊ στην ημι-αγροτική Λουιζιάνα, και την ακολουθεί καθώς διαβαίνει το δρόμο της στη σάπια βιομηχανία του θεάματος. Είναι σαν την Ντόροθι στη Χώρα του Οζ, αλλά αυτό το ταξίδι είναι θυμίζει περισσότερο έναν εφιάλτη βγαλμένο από τις ταινίες του Ντέιβιντ Λιντς, σύμφωνα με το άρθρο της elpais.com.
Το σπίτι της οικογένειάς της περιγράφεται ως «ένα τρελοκομείο» όπου ένιωθε σαν «φάντασμα»
Μια μέρα κατά τη διάρκεια της κατάρρευσής της στις αρχές της δεκαετίας του 2000, γράφει: «Ένιωσα τον εαυτό μου να μετατρέπομαι, σχεδόν σαν λυκάνθρωπος, σε ένα κακό άτομο». Προς το τέλος του βιβλίου, όταν θυμόμαστε πώς οι θαυμαστές της συσπειρώθηκαν πίσω της κατά τη διάρκεια του κινήματος #FreeBritney το 2021, υπάρχει ένας άλλος υπαινιγμός του παραφυσικού: «Με τον ίδιο τρόπο πιστεύω ότι μπορώ να αντιληφθώ πώς νιώθει κάποιος στη Νεμπράσκα, νομίζω ότι η σύνδεση με τους θαυμαστές μου τους βοήθησε να καταλάβουν υποσυνείδητα ότι βρισκόμουν σε κίνδυνο».
Όπως και άλλα μυθιστορήματα στο γοτθικό είδος, το The Woman in Me επικεντρώνεται σε μια γυναίκα που είναι θύμα χειραγώγησης και γελοιοποίησης, η οποία μερικές φορές αμφιβάλλει για τη δική της λογική. Όπως και ο αναγνώστης κατά καιρούς. Αυτή η κοπέλα έχει αυταπάτες ή είναι διαυγής όταν περιγράφει την κακομεταχείρισή της στα χέρια ενός μισογυνικού συστήματος που την έβλεπε ως εύκολο στόχο λόγω της ηλικίας της και της φαινομενικής ευθραυστότητάς της; «Η τραγωδία κυλάει στην οικογένειά μου», λέει, η ίδια
Η γιαγιά της Μπρίτνεϊ Σπίαρς αυτοκτόνησε
Η γιαγιά της τραγουδίστριας Τζιν αυτοπυροβολήθηκε στον τάφο του γιου της, ο οποίος είχε πεθάνει σε ηλικία τριών ετών. Όπως η Μπρίτνεϊ η εγγονή που δεν θα συναντούσε ποτέ, έπεσε σε κατάθλιψη και έκανε θεραπεία λαμβάνοντας λίθιο . Είναι σχεδόν σαν η τραγουδίστρια να εκπληρώνει μια προφητεία: το όνομά της είναι Britney Jean.
Η άλλη γιαγιά της είχε μεταναστεύσει από το Ηνωμένο Βασίλειο στην αμερικανική πόλη των 2.000 κατοίκων, όπου η τραγουδίστρια μεγάλωσε καθαρίζοντας καβούρια στην οικογενειακή επιχείρηση.
Αλλά η ζωή της θα έπαιρνε διαφορετική πορεία: στα 13 της κάπνιζε και έπινε ντακίρι με τη μητέρα της και στα 14 της έχασε την παρθενιά της από τον καλύτερο φίλο του αδερφού της.
Στην καρδιά του βιβλίου, με όλη τη σημασία της λέξης, βρίσκεται η ιστορία της πτώσης της. Ξεκινά με τον χωρισμό της από τον Τζάστιν Τίμπερλεϊκ, ο οποίος κατηγόρησε την Μπρίτνεϊ ότι τον απάτησε. Την έκαναν να μοιάζει με «μια πόρνη που είχε ραγίσει την καρδιά του χρυσού αγοριού της Αμερικής», ενώ στην πραγματικότητα, και οι δύο είχαν απατήσει ο ένας τον άλλον.
Από εκείνη τη στιγμή, ένιωθε σαν να βρισκόταν «κάτω από ένα είδος κατάρας» και η ζωή της πήγαινε από το κακό στο χειρότερο. Παντρεύτηκε στο Λας Βέγκας και χώρισε δύο μέρες αργότερα, ένας άλλος γάμος έληξε με την απώλεια της επιμέλειας των δύο παιδιών της, ήταν η καταστροφική της εμφάνιση στα βραβεία MTV και η ζωντανή κατάρρευση της όταν ξύρισε το κεφάλι της μπροστά στις κάμερες.
Λίγο αργότερα, τέθηκε υπό νόμιμη επιτήρηση, που επιβλήθηκε από την οικογένειά της για να διασφαλίσει ότι η «χήνα» που γεννούσε τα χρυσά αυγά – και από τα οποία εξαρτιόνταν όλοι – δεν θα χάσει τα πάντα. Η Μπρίτνεϊ πέρασε 13 χρόνια κάτω από τον ζυγό του πατέρα της, ο οποίος έλεγχε το πρόγραμμά της, τη διατροφή της, ακόμη και τις γέννες της.
Η Μπρίτνεϊ περιγράφει τον εαυτό της ως ενήλικο-παιδί που καταλήγει παιδί-ενήλικος, κάνοντας συγκρίσεις με τον Μπέντζαμιν Μπάτον. «Κατά κάποιο τρόπο, με έκαναν ξανά έφηβη», γράφει.
Αναφέρετε στην οικογένειά της, αλλά θα μπορούσε να ισχύει για όλους. Σε μια χώρα που είχε εμμονή να γνωρίζει αν ο παρθενικός υμένας της ήταν ακόμα άθικτος, την αποδεχόταν όσο παρίστανε την παρθένα. Όμως την έδιωξαν αμέσως από τον παράδεισο της ποπ όταν έγινε σαφές ότι είχε σεξουαλική ζωή.
Αυτό είναι επίσης ένας υπαινιγμός στη Χέστλερ, την πρωταγωνίστρια του «The Scarlet Letter», του Ναθάνιελ Χόθορν, μια εκδοχή της Αμερικανίδας Εύας. Ο Χόθορν εξέτασε επίσης τη μάστιγα του πουριτανισμού των αποίκων στο «The House of the Seven Gables», που αφορά τις δίκες του «Μάγισσες του Σάλεμ».
Δεν είναι τυχαίο ότι η Μπρίτνεϊ συγκρίνει τον εαυτό της με αυτές τις γυναίκες. «Πάντα άκουγα για τον τρόπο που δοκίμαζαν για να καταλήξουν εάν κάποια ήταν μάγισσα εκείνα τα παλιά χρόνια. Θα πετούσαν τη γυναίκα σε μια λίμνη. Αν επέπλεε, ήταν μάγισσα και θα τη σκότωναν. Αν βυθιζόταν, ήταν αθώα και, ω, τι καλά. Ήταν νεκρή έτσι κι αλλιώς».
Μπρίτνεϊ Σπίαρς: «Γεννήθηκα σε αυτόν τον κόσμο γυμνή»
Η πιο ανησυχητική στιγμή του ταξιδιού της Μπρίτνεϊ έρχεται προς το τέλος, όταν η τραγουδίστρια έχει μείνει μια σπασμένη κούκλα, που μοιράζεται στο Instagram περίεργες φιγούρες χορού με μαχαίρια. «Γεννήθηκα σε αυτόν τον κόσμο γυμνή», λέει. Με άλλα λόγια, αν ποζάρει με αποκαλυπτικά ρούχα, δεν είναι επειδή προσπαθεί να φαίνεται σέξι, όπως όταν ήταν έφηβη, αλλά μάλλον για να επιστρέψει σε εκείνη την αρχέγονη στιγμή που όλα ήταν ακόμα πιθανά.